Chcesz załatwić sprawę w Urzędzie Gminy, USC, US lub ZUS? Brakuje Ci zaświadczenia lub chcesz wyrobić dowód osobisty, a może chcesz złożyć wniosek? Możesz zrobić to przez Internet korzystając z ePUAP – bezpłatnej platformy dającej możliwość kontaktu z różnymi urzędami oraz załatwienia swojej sprawy szybko, wygodnie i bez kolejek.
Usługa jest dostępna dla każdego, kto:
- ma numer PESEL,
- ma konto na ePUAP, https://epuap.gov.pl/wps/portal
- może potwierdzić swoją tożsamość w internecie.
Żeby korzystać z usług na ePUAP i podpisywać elektroniczne dokumenty, musisz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie!
Potwierdzić tożsamość można na 2 sposoby:
- bezpłatnym profilem zaufanym (eGo) Instrukcja założenia profilu zaufanego - https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany (zachęcamy do zakładania profilu zaufanego z wykorzystaniem konta bankowego, ponieważ w naszym Urzędzie Gminy nie ma punktu potwierdzającego).
- płatnym certyfikatem kwalifikowanym.
Jeśli masz konto na ePUAP
- Wejdź na epuap.gov.pl.
- Zaloguj się.
- Wybierz sprawę urzędową, którą chcesz załatwić online.
- Podpisz wniosek o usługę profilem zaufanym.
- Wyślij wniosek online.
- Czekaj na załatwienie sprawy lub odpowiedź urzędu.
Jeśli nie masz konta na ePUAP
- Wejdź na epuap.gov.pl.
- Kliknij Zarejestruj się.
- Wypełnij krótki formularz.
- Jeśli podasz w nim PESEL – automatycznie złożysz wniosek o profil zaufany, który musisz potwierdzić. Zaloguj się na założone konto.
Zacznij korzystać z ePUAP.